Wednesday, December 30, 2009

tahun baru 2010

Tahun baru dah tiba la.. maknanya esok bermula tahun baru. Azam baru, semangat baru, umur baru, baju baru kot..hehehe. Klau ikut tahun aku dah masuk 26 thn. Dah tua rupanya aku yek.
Tahun 2009 aku tinggalkan banyak kenangan sedih, pahit, sakit hati pun ada...huhuhu. Antara perkara2 dalam ingatan aku :

Aku pindah ke rumah yg lebih selesa yg aku bleh katakan adalah syurga aku. Penat kat opis aku teringat kat rumah, sbb tu aku rasakan rumah memang syurga aku.

Paling aku sedih sampai berminggu2, krisis dalam keluarga aku. perkara kecik dibesar2kan sehingga masing2 makan hati..makan hati berulam jantung kot. aku harap thn baru memberi perubahan supaya ikatan kami sekeluarga lebih erat.

Nenek aku meninggal kul 2pagi. Nasib baik aku sedar bila adik aku tpon. Wlpun mamai, kami gerak balik kg pg tu lepas subuh.

kakak aku bersalin anak ke5, anak pmpuan..hehehe. tambah lagi sorang anak sedara aku.

Kesilapan yg agak besar aku buat ialah membuat kptusan terburu2 membawa si Dia balik kg jmpa keluarga aku. Aku tidak sedar bhwa dia sebenarnya tidak bersedia. Sehingga sekarang aku perlu menerima hakikat bhwa aku dan dia sbnarnya perlu berkawan dahulu..Now! aku rasa aku perlu ambil masa sedikit lagi untuk tamatkan zaman bujang aku.

Semoga tahun 2010 memberi kehidupan yang lebih bermakna kepada aku. Semoga Allah S.w.T merahmati ibubapaku, kaum muslimin muslimat, murahkan rezeki kami, memberi keberkatan dan melindungi kami dari kesusahan di dunia dan akhirat. Amin

No comments: