Wednesday, July 14, 2010

mimpi keinsafan....

seharian aku menguruskan urusan peribadi membuatkan aku tidur awal mlm tadi. seawal jam 9.30 mlm aku mula naik atas katil..ngantuk lorr

11.30 aku dah terjaga..ngantuk memang ngantuk sbb mata xbleh buka tapi fikiran aku ni segar je.. dlm mata terpejam tu aku call si dia. cerita sbb aku dah mimpi ngeri. mimpi hantu plak tu.. kononnya hantu duk melekat kat atas bumbung keta. huhuhu..maunya xngeri. jantung aku ni speed berapa pun aku xtau.berdebar giler. bila dan sembang2 dgn dia jap, aku rasa relax kejap, sambil2 tu aku intai melaui bawah pintu bilik aku, lampu kat luar masih menyala.. maknanya budak2 umah aku lum tidur. ya la, awal lagi baru 11 lebih. aku bgn tutup lampu kat luar, kot2 bdk ni lupa nak off lampu kang..maunya bil tinggi bln ni mampus aku.

aku sambung tidur dlm 12 lebih. aduhai, ni la mimpi ke2 dahsyat dlm hidup aku. dalam mimpi tu... aku merasakan dunia dah nak kiamat. laut bergelora, tsunami akan mengacam. dlm bilik, dari jauh aku lihat air (mcam tsunami) datang ke arah aku dan bakal menghentam kami (adik2 beradik aku).. Ya Allah, aku rasa macam dah mati tapi kami masih hidup. Air tu hanya melalui di sebelah kami. Tak lama kemudian, dtg lagi semacam tsunami menghentam kami tapi kami masih hidup. dalam mimpi tu berulang kali perkara yang sama mebuatkan aku sentiasa takut.

aku terjaga. baru kul 3 lebih. aduh!! menakutkan. rasa nak sembahyang sunat tapi ngantuk yg amat sgt. dalam keadaan sedar aku memohon tuhan mengampuni aku.. aku banyak berdosa dengan Dia. Biarlah apa yang aku minta dgn dia mlm tadi hanya Dia dan aku yang tahu.

Semoga Dia mengampuni dosa aku, muslimin dan muslimat.. selagi kita masih hidup, masih diberi peluang, mohonlah keampunan dari dia..

No comments: